HEDERSMEDLEMMAR

I Brunnsbergs IF har vi en speciell utmärkelse som delas ut till dem som gjort ett viktigt arbete för föreningen under många år, nämligen "Hedersmedlem i BIF".

2011: Kjell Andersson

Motivering: "För att Kjell på ett ovärderligt sätt har lagt och fortfarande lägger ner själ, hjärta och åtskilliga ideella timmar i föreningen. Kjell har fungerat som "spindeln i nätet" det sista decenniet. Som supporter har han följt med och "kryddat" de flesta resorna inte bara inom Sverige, utan troget följt med även på många av de internationella äventyren. Kjell har dessutom nästan alltid varit först på plats för att packa bussen. Som coach har han hjälpt både tjejer och killar till enorma prestationer och framförallt medaljer genom åren. Kjell har i högsta grad hjälpt till att lyfta fram Brunnsbergs IF till en tätposition i dragkampsvärlden, men han har också varit drivande och mycket tack vare honom har föreningen det goda rykte som vi har idag. Tack Kjell för att vi kan vara stolta inte bara som dragkampare utan också som funktionärer, supportrar, medlemmar och bybor i Brunnsberg. Där Brunnsberg drar fram, där är också Katrin Kjell med."

2011: Gunnar Andersson

Motivering: "För att Gunnar på ett ovärderligt sätt lagt ner själ och hjärta och åtskilliga timmar i Brunnsbergs IF. Gunnar ställer alltid upp när det behövs, alltid med ett finurligt leende och glimten i ögat. Gunnar är vad vi vill att Brunnsbergs IF ska stå för, possitivitet, hjälpsamhet, glädje och samarbete - en riktig förebild!"

2006: Affe Björkman

Motivering: "För att Alf Björkman på ett ovärderligt sätt lagt ner själ och hjärta och åtskilliga ideella timmar i Brunnsbergs IF och därigenom utvecklat föreningen till en av de främsta dragkampsklubbarna i hela Sverige. Han har även genom sitt brinnande engagemang och positiva ledarskap fångat ett stort antal nya medlemmar (i alla åldrar, kön och konditionsstadier) till föreningen och uppmuntrat dessa att bli aktiva idrottsutövare och framförallt goda lagspelare, både på och utanför dragkampsarenan. Alf Björkman har dessutom på ett mycket föredömligt sätt agerat som en sann ambassadör för dragkampssporten och vår förening, och då samtidigt även för Brunnsbergs by och Älvdalen."