UTMÄRKELSER

Brunnsbergs IF har genom åren fått en del utmärkelser från Svenska Dragkampsförbundet

• Årets Ungdomsklubb

• Årets Herrdragare: Joel Sjöden
  • Årets Ungdomstjej: Frida Hed

Inga utmärkelser delades ut

2019:

• Årets Ledare: Daniel Fornstedt
  • Årets Herrdragare: Per Frostgard
  • Årets Ungdomstjej: Johanna Eriksson
  • Årets Ungdomskille: Emil Andersson

• Årets Damdragare: Jennie Andersson
  • Årets Herrdragare: Simon Andersson
  • Årets Ungdomstjej: Lina Lindquist Olsson

• Årets Damdragare: Malin Flodin
  • Årets Ungdomstjej: Amanda Ilbäcks Karlsson

• Årets Damprestation: Jennie Andersson

• Årets Ledare: Daniel Eriksson
  • Årets Damprestation: Lina Frost
  • Årets Domare: Peter Dahlman

• Årets Herrklubb

Jan-Olov Nylund fick ett diplom av SDF med motiveringen: "För ett förtjänstfullt arbete till dragkampens fromma."

• Årets Damprestation: Jennie Andersson

Motivering: "Detta är en tjej som utvecklas hela tiden både som dragare och person, en klippa att luta sig mot, och en bra representant för svensk dragkamp. En lugn och mycket positiv och trevlig tjej, en värdig pristagare."

• Årets Ledare: Jan-Olov Nylund

• Årets Damprestation: Katti Eriksson

Motivering: "För ett par år sen sa hon att det var hennes sista säsong, vilken tur att hon inte hade rätt. Det här är en tjej med flera SM-medaljer både som herr- och damdragare. Även VM-silver och VM-guld finns med på meritlistan. Hon är inte bara landslagsdragare, hon är även damtränare, laguttagare, busspackare och webredaktör. Hon är en stark bidragande orsak till klubbens framgångar. Tack vare hennes påstridighet har också media fått upp ögonen på våran sport. På den lilla fritid hon har kvar, håller hon dessutom på att bygga hus."

• Årets Herrdragare: Daniel "Smirre" Eriksson

Priset är instiftat av Magnus Karlsson med familj.

Motivering: "Han är en person som har betytt väldigt mkt för sin förening, han är en fullt kompetent dragare och han slår sig inte för bröstet. Han verkar i det tysta, men resultaten visar sig på papperet. Han är en stor bidragande orskak till Brunnsbergs framgångar. Han har under åren fått mycket erfarenhet både i Sverige och internationellt. Han har studerat, tittat, lyssnat och tagit det till sig och gjort det till något eget och fört sin klubb framåt."

• Årets Damprestation: Wiwie Dunhall

Kjell Andersson fick ett diplom av SDF med motiveringen: "För ett förtjänstfullt arbete till dragkampens fromma."